LOGO

تمام مقصد ما مکتب ماست
 

 3)اندیشه ای در قرآن کریم،آسمان شب و برنامه زنده تلویزیونی

یکی از موضوعاتی که از دیرباز ذهن آدمیان را درگیر خود کرده و علی رغم تلاش های نوع بشر در طول قرون و اعصار هنوز در هاله ی از ابهام است بحث از آینده جهان و به عبارتی عام این است که: آخر دنیا چه می شود ؟ این سؤال همانند پرسش از پیشینه جهان است که آن هم دقیقا روشن نشده و در حد فرضیاتی از دانشمندان تجربی مانده است .

ما ز آغاز وز انجام جهان بی خبریم        اوّل و آخر این کهنه کتاب افتاده است

بسیاری از دانشمندان با توجه به شرایط کنونی زمین و بحرانهای موجود بسیار نگران حیات بشر بوده و به مطالعه بر روی حقایقی می پردازند که می تواند روزی منجر به اتمام حیات بر روی سیاره آبی شود.

بر اساس شواهد علمی موجود و مدارک تاریخی قدیمی نظریه هایی که به احتمال نابودی جهان تا سال ۲۰۱۲ پرداخته است مورد بررسی قرار گرفته است.

اینکه شواهد و قراین نشان دهنده این است که جهان ما رو به نابودی می رود که شکی در آن نیست، و در همه ادیان الهی یا غیر الهی مباحثی در این زمینه مطرح شده است در قرآن کریم به این موضوع به طور مشروح پرداخته شده است و آن زمان را هولناک و عظیم شمرده است و از در هم پیچیدن آسمان و زمین و متلاشی شدن کوهها و دریاها صحبت کرده است .

ادامه مطلب....

تمام مقصد ما مکتب ماست
برچسب‌ها: <-TagName->
 

 2)شهاب باران،شب چله،پیشگویی نابودی زمین

پیشگویی نابودی زمین:

-خاموشی 3 روزه:

 

 

ناسا پیش بینی کرده است که در ۲۳-۲۵ دسامبر ۲۰۱۲ (سوم تا پنجم دی ۹۱) و در زمان تراز کائنات زمین به مدت ۳ روز در تاریکی کامل به سر خواهد برد.

دانشمندان آمریکایی پیش بینی تغییرات کائنات ، خاموشی در کل کره زمین به مدت ۳ روز از تاریخ ۲۳ دسامبر ۲۰۱۲ نموده اند.

این پایان جهان نیست ، این هم ترازی جهان ، جایی که خورشد و زمین برای اولین بار هم تراز می شوند. زمین از وضعیت کنونی که بعد سوم است به بعد صفر تغییر نموده و سپس به بعد چهارم تغییر می نماید.در این گذار جهان با تغییر بزرگی روبرو می شود و ما یک جهان جدیدی را خواهیم دید.

پیش بینی شده است که این ۳ روز تاریکی در روزهای ۲۳، ۲۴، ۲۵ دسامبر ۲۰۱۲(سوم تا پنجم دی ماه ۹۱) اتفاق می افتد، حفظ آرامش ، در آغوش کشیدن یکدیگر ، مناجات ، خواب به مدت ۳ روز بهترین راه حل است و انهایی که بعد از این واقعه زنده می ماند با یک جهان نوین روبرو خواهند شد و متاسفانه افرادی که از این موضوع ترس به دل راه دهند خواهند مرد .

از هم اکنون خوشحال باشید، واز هر لحظه عمر خود لذت ببرید و نگران نباشید و هر روز به درگاه خدا دعا کنید.

 

آسمان در ۲۱ دسامبر ۲۰۱۲

 

یک هم محوری نادرخورشید در حالت انقلاب زمستانی خویش در شکاف تاریک کهکشان خواهد گرفت

در طلوع آفتاب روز انقلاب زمستانی در سال ۲۰۱۲ میلادی، خورشید دقیقاً در شکاف سیاه راه شیری قرار خواهد گرفت و جهت طوری خواهد بود که حلقه کهکشان راه شیری در تمام نقاط افق دیده خواهد شد مانند اینکه کهکشان روی زمین فرود آمده باشد و آن را در افق لمس می کند و مانند این است که دروازه آسمان گشوده باشد، البته “دروازه آسمان” یک اصطلاح است برای این حالت که در آن راه شیری افق را در بر می گیرد و ربطی به شکاف تاریک راه سیری ندارد.

» قرآن در مورد ۲۰۱۲ و پایان دنیا چه می‌گوید؟

آیا در سال ۲۰۱۲ دنباله داری با زمین برخورد می کند؟

 

 

نمایش فیلم "2012" یک روز قبل از نابودی زمین!

ادامه مطلب.......

 

تمام مقصد ما مکتب ماست
برچسب‌ها: <-TagName->
 

 

1)گفتگو با یکی از دانشمندان سایت ناسا(NASA)/منبع:خبرگذاری فارس،آسمونی،ناسا(متن اصلی)

س :آیا قرار است در سال 2012 برای زمین اتفاقی بیفتد؟سایت های اینترنتی زیادی گفته اند که سال 2012 پایان عمر زمین است.

 

ج:در سال 2012 قرار نیست اتفاقی برای زمین بیفتد .طبق نتایج تحقیقات دانشمندان جهان پیش بینی می شود که زمین تا 4 بیلیون سال دیگر به حیات عادی خودش ادامه خواهد داد و همه ی دانشمندان معتبرسراسر دنیا می دانند که اتفاق خاصی در سال 2012 نمی افتد.

 

س: شایعات خاتمه ی عمر زمین در سال 2012 از کجا منشا می گیرد؟

 

ج:داستان از آن جايی شروع شد که کاشفان سیاره ی خیالی نیبیرو که سومری ها بوده اند عقیده داشتند که این سیاره در راه برخورد با زمین است.آن ها پیش بینی کرده بودند که این سیاره ی فرضی در ماه می سال 2003 با زمین برخورد خواهد کرد اما وقتی در این تاریخ هیچ اتفاق خاصی رخ نداد پیش بینی شد که سال 2012 پایان عمر زمین یا همان آخرالزمان خواهد بود.این تاریخ توسط قوم مایا و در تقویم آن ها به عنوان آخرالزمان مشخص شده بود .پایان عمر زمین در 21 دیسامبر سال2012 !

 

س:آیا تقویم مایا در تاریخ 21 دیسمابر 2012 خاتمه می یابد؟

 

ج:نه این چنین نیست همان گونه که تقویم های معمولی ما نیز ادامه می یابد تقویم مایا نیز تا 31 دسامبر پیش میرود.

 

س:آیا ممکن است در هنگام هم راستا شدن زمین با سیارات دیگر اتفاقی رخ بدهد(در سال 2012)؟

 

ج:طبق پیش بینی های انجام شده تا چند دهه ی آینده زمین با هیچ سیاره ی عظیم الجثه ای هم راستا نخواهد شد که اگر هم چنین شود اثرات آن سیاره بر زمین اصلا مسئله ی  نگران کننده ای نخواهد بود.در هر دیسامبر زمین و خورشید به مرکز کهکشان راه شیری نزدیک می شوند اما این یک چرخه ی سالانه و کاملا عادی و معمولی است و هیچ حادثه ی خاصی به همراه ندارد.

 

س:آیا سیاره یا موجوداتی به نام نیبیرو یا سیاره ی ایکس یا اریس حقیقت دارند که زندگی و حیات زمین را تهدید کنند ؟

 

ج:نیبیرو و داستان ها ی دیگر همه شوخی های فریب آمیز اینترنتی هستند.اگر نیبیرو یا سیاره ی ایکس وجود داشتند منجمان و دانشمندان جهان حداقل از 10 سال پیش می توانستند نشانه یا ردی از این ها پیدا کنند و یا اگر وجود خارجی داشتند ما در حال حاضر باید قادر باشیم که آن ها را با چشم غیر مسلح ببینیم در حالی که اصلا این گونه نیست در نتیجه سیاره ی ایکس و یا نیبیرو وجود خارجی ندارند اما در مورد اریس اریس سیاره ای واقعی اما کوتوله است و از این نظر شبیه پلوتو است و متعلق به خارج از منظومه ی شمسی است و نزدیک ترین فاصله ای که می تواند با زمین داشته باشد در حدود 4 بیلیون مایل از زمین است.

 

س:نظریه ی تغییر قطب های زمین چیست؟آیا حقیقت دارد که قاره ها در طول چند روز و یا حتی چند ساعت 180 درجه دور هسته ی زمین چرخش خواهند کرد؟

 

ج: تغییر مکان قاره ها ممکن است (برای مثال قطب جنوب صد ها میلیون سال پیش در نزدیکی استوا بوده است) اما این عمل بسیار کند است. سایت های اینترنتی زیادی در این مورد مطالبی نوشته اند که کاملا غیر علمی و غیر منطقی است هدف آنها احمق کردن مردم است. آنها حرف های غیر منطقی در مورد چرخش ناگهانی قطب های زمین نقل کرده اند  که این عمل به طور میانگین به 400 هزار سال زمان نیاز دارد که ضرری هم برای زمین در پی ندارد هر چند وقوع چنین چیزی تا هزار سال آینده پیش بینی نمی شود.

 

س:آیا خطر برخورد شهاب سنگ با زمین در سال 2012 ما را تهدید می کند؟

 

ج:زمین همواره محل برخورد دنباله دارها و شهاب سنگ های زیادی بوده است اما برخورد های بزرگ بسیار کم به وقوع می پیوندند.آخرین برخورد بزرگ مربوط می شود به 65 میلیون سال پیش که موجب منقرض شدن نسل دایناسور ها شد .در حال حاضر منجمان ناسا در حال جست و جو برای یافتن سیاره ای نزدیک هستند تا قبل از برخورد آن با زمين از وجود آن اطلاع داشته باشند و ما تا به حال در یافتیم که هیچ شیئ فضایی به بزرگی شهاب سنگی که موجب منقرض شدن نسل دایناسور ها شد زمین را تهدید نمی کند و هیچ جرم آسمانی با چنین خصوصیاتی در نزدیکی زمین وجود ندارد.

 

س:دانشمندان ناسا در مورد اداعا های پایان یافتن جهان چه می گویند؟

 

ج:جایگاه علم در شایعات سال 2012 کجاست؟چه مدرکی برای این ادعا ها وجود دارد؟هیچ چیز!خواه در کتاب ها نوشته شده باشد یا در مجله ها یا روی اینترنت و یا حتی در مورد آن فیلم ساخته باشند متاسفانه ما نمی توانیم این ها را تغییر بدهیم اما به هر حال هیچ مدرک معتبری برای اثبات وقایع ذکر شده در مورد دیسامبر 2012 وجود ندارد.

 

س:آیا پیش بینی برای طوفانی خورشیدی در سال 2012 شده است؟

 

ج:طوفان های خورشیدی دوره ها  و چرخه ها ی منظم دارند که طبق این دوره ها حد اکثر هر 11 سال یک بار یک طوفان خورشیذی رخ می دهد .در هنگام وقوع طوفان خورشیدی ارتباطات ماهواره ای دچار اختلال می شود که در حال حاضر مهندسان در حال کار کردن روی قطعاتی هستند که در برابر اکثر طوفان های خورشیدی مقاومند.طوفان خورشیدی بعدی بین سال های 2012 تا 2014 رخ خواهد داد که در سطح عادی و متوسط قرار دارد.

تمام مقصد ما مکتب ماست
برچسب‌ها: <-TagName->
 
  • پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:نجوم, - 12:36
  • دسته بندی : <-PostCategory->
  • نویسنده: وحید عبداالله زاده

 چند روزي است كه در اقصي نقاط كشور و حومه؛ يعني همسايه‌هاي اطراف، صحبت از يك يا چند شئ نوراني است كه چندروز پيش در آسمان مشاهده شده است. در اين رابطه، تا الان حدس و گمان‌هاي مختلفي در رسانه‌ها مطرح شده يا از گوشه وكنار شنيده شده كه صحت و سقم هيچ كدامش روشن نيست.

شئ نوراني و چند احتمال

ادامه مطلب...

تمام مقصد ما مکتب ماست
برچسب‌ها: <-TagName->
 

 یک عکس از سیاره ی مریخ توسط تلسکوپ هابل گرفته شده است و رزولیشون بالای آن(۱۰۲۴ در ۷۶۸)به شما این اجازه را می دهد که از این عکس به عنوان بکگراند کامپیوترتان استفاده کنید.

 

برای دریافت عکس واقعی اینجا کلیک کنید

تمام مقصد ما مکتب ماست
برچسب‌ها: <-TagName->
 

کهکشان


 دورترین کهکشان رصد شد

پژوهشگران در این باره اعلام کردند مشاهده این کهکشان به ما نشان می دهد اوضاع جهان پس از وقوع انفجار بزرگ در چهارصد و هشتاد میلیون سال قبل چگونه بوده است.



تمام مقصد ما مکتب ماست
برچسب‌ها: <-TagName->
 

گذری اجمالی بر ستارگان متغیر

در ابتدا برای ورود به بحث لازم است با مفاهیمی همچون ناپایداری و تپندگی تا حدودی آشنا شویم تا درک موضوع برای ما راحت تر و ملموس تر گردد.
هنگامی که سوخت مرکزی ستاره یا همان هیدروژن به پایان می رسد دیگری گرمای حاصل از واکنسی وجود نخواهد داشت و اصلاحا گفته می شود ستاره دچار رمبش(فرو ریزش) شده و مواد تشکیل دهنده ی آن به شکلی ناگهانی روی هسته ی ستاره سقوط می کنند(البته این عنوان برای درک بهتر این پدیده به کار می رود) با ادامه ی این فروریزش ..................
 
حتمآ ادامه مطلب رو بخونید........
تمام مقصد ما مکتب ماست
برچسب‌ها: <-TagName->
 

پس از 400 سال مشخص شد گالیله اشتباه کرده است

امروزه همه ما می‌دانیم که حق با گالیله بود: زمین به دور خورشید حرکت می‌کند، همانطور که کوپرنیک آن را در سال 1543 / 922 بیان کرد. اما یافته‌های محققان نشان می‌دهد که اگر گالیله می‌خواست بر اساس مشاهدات خود نتیجه‌گیری کند، باید از دیدگاه دیگری که در آن زمان مطرح بود حمایت می‌کرد؛ دیدگاه تیکونیکی. در دیدگاه تیکونیکی که توسط ستاره‌شناس دانمارکی، .....................

حتمآ ادامه مطلب..............

تمام مقصد ما مکتب ماست
برچسب‌ها: <-TagName->
 

برترین تلسکوپ‌های تاریخ

داشتن دو چشم بهتر از داشتن فقط یک چشم است. به‌همین دلیل تلسکوپ‌های نور مریی/فروسرخ جمینی، دوقلو هستند؛ اما دوقلوهایی که به‌اندازه یک اقیانوس از یکدیگر فاصله دارند. باوجود این فاصله زیاد این دو به کمک هم می‌توانند سراسر آسمان را پوشش دهند. جمینی جنوبی در شیلی و جمینی شمالی (که در تصویر مشاهده می‌کنید) در بالای آتشفشان خاموش موناکی در هاوایی قرار گرفته است. 7 کشور مالکیت جمینی را در دست دارند.

 

elm-e-nojum.blogfa.co

حتمآ ادامه مطلب رو بخونید.........

تمام مقصد ما مکتب ماست
برچسب‌ها: <-TagName->
 
  • سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:نجوم, - 13:51
  • دسته بندی : <-PostCategory->
  • نویسنده: وحید عبداالله زاده

 

مطالب علمی جال در مورد فضا

 

 

 

حتمآ ادامه مطلب را بخوانید........

 

 
دانشمندان دریافته اند که جهان در۱۵ میلیارد سال قبل براثر انفجار یک ماده با جرمی بسیار زیاد معادل آنچه در هستی وجود دارد، بوجود آمده است. در این فضای بیکران میلیاردها کهکشان، منظومه، ستاره، سحابی (توده های عظیم گاز)، سیاه چالهای فضایی و بسیاری اجرام ناشناخته دیگر وجود دارند، حال سؤال اینست که:»ما کجای این فضای بیکران هستیم؟«خانه ما در یکی از این کهکشانها بنام راه شیری قرار گرفته است. این کهکشان از مرکز انفجار بزرگ، در حدود۸ تا۱۰ میلیارد سال نوری فاصله دارد. تعداد ستارگان آن بین۲۰۰ تا۴۰۰ میلیارد عدد تخمین زده شده 
تمام مقصد ما مکتب ماست
برچسب‌ها: <-TagName->
 
  • سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:نجوم, - 13:44
  • دسته بندی : <-PostCategory->
  • نویسنده: وحید عبداالله زاده

 


تمام مقصد ما مکتب ماست
برچسب‌ها: <-TagName->
 
  • سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:نجوم, - 13:38
  • دسته بندی : <-PostCategory->
  • نویسنده: وحید عبداالله زاده

 

 

 


تلسکوپ فضایی

 

تلسکوپ فضاییی جیمز وب که قرار است جانشین هابل بشود، وعده گشودن پنجره جدیدی را به جهان می ‌دهد. استقرار تلسکوپ فضایی جیمز وب در فاصله 1.5میلیون کیلومتری زمین می ‌تواند آغاز کشف اولین اجرام نورانی کیهان باشد و به پرسش‌های بسیاری در زمینه ظهور کهکشان ‌ها، سیاهچاله‌ ها و منظومه‌ شمسی پاسخ دهد.

 


تمام مقصد ما مکتب ماست
برچسب‌ها: <-TagName->
 
  • سه شنبه 23 خرداد 1391برچسب:نجوم, - 13:27
  • دسته بندی : <-PostCategory->
  • نویسنده: وحید عبداالله زاده

 


spacedebris_narenji_ir.jpg

تا کنون کلمه زباله های فضايی را شنيده بودید!؟ فضای اطراف کره زمين در حال پر شدن از اجسام و ماهواره هایی است.......................

 

حتمآ ادامه مطلب رو بخونید..............

تمام مقصد ما مکتب ماست
برچسب‌ها: <-TagName->
 
  • دو شنبه 22 خرداد 1391برچسب:نجوم, - 12:16
  • دسته بندی : <-PostCategory->
  • نویسنده: وحید عبداالله زاده
 سیاهچاله‌ ناحیه‌ای از فضا است که میدان گرانشی فوق‌العاده بالایی دارد بطوری که هیچ چیز حتی نور هم نمی‌تواند از میدان گرانشی آن بگریزد. در سیاهچاله ناحیه‌ای به نام افق رویداد تعریف می شود که هیچ چیزی بعد از وارد شدن به آن قادر به بازگشت نیست. در واقع سیاهچاله آن را می بلعد و این یکی از اسرار سیاهچاله‌هاست که دانشمندان روی چگونگی آن به پژوهش می‌پردازند.
 
 

 

حتما حتما به ادامه مطلب مراجعه کنید..........!!!!!!!!!!

تمام مقصد ما مکتب ماست
برچسب‌ها: <-TagName->
 

  دانشمندان طوفان خورشیدی عظیمی را برای سال 2013 پیش‌بینی می‌کنند.
آیا سونامی خورشیدی در راه است؟
به گزارش روزنامه لوموند، ستاره‌شناسان می‌گویند که فعل و انفعالات خورشید هر یازده سال یکبار به اوج خود می‌رسد و ممکن است که این روند در دوره‌های بعدی شدت گیرد.

منبع:hupaa

ادامه مطلب را از دست ندهید

تمام مقصد ما مکتب ماست
برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

لینکستان

 

درباره ما


مهدی جعفری ٍ به سایت ریاضی مکتبی خوش آمدید. برای امکانات بیشتر در سایت عضو شوید. باتشکر مدیریت سایت و تیم VMM
ایمیل : mahdijafari1996@yahoo.com


آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 26
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 26
بازدید ماه : 2086
بازدید کل : 190082
تعداد مطالب : 345
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1

پرچم