LOGO

تمام مقصد ما مکتب ماست
 
  • دو شنبه 22 آبان 1391برچسب:, - 16:10
  • دسته بندی : <-PostCategory->
  • نویسنده: مهدی جعفری
پرسش
تفاوت آینده نگری و آرزوهای طولانی چیست که مذمت شده است؟
 
پاسخ اجمالی

آینده‌ نگری نوعی تدبیر است که هر عاقلی به آن نیاز دارد؛ زیرا هر کس باید برای زندگی آینده خود تدابیر لازم را بیندیشد، فراز و نشیب کار را بسنجد، و مشورت های لازم را انجام دهد، سپس با توجه به همه اینها برنامه ای جامع و قابل عمل را طرح نماید و در اجرای آن کوشش کند. ولی آرزوهای طولانی که در روایات مورد نکوهش قرار گرفته، همان بلند پروازی ‌های خیالی و نفسانی هستند که انسان را به خود مشغول می ‌سازند و موجب غفلت وی می‌ شوند.

آینده‌ نگری و برنامه‌ ریزی برای آینده به انسان آرامش و به زندگی امید می ‌دهد. نشاط روحی و روانی را به دنبال دارد، ولی آمال و آرزوهای طولانی، حسرت و دست ‌یابی به امور غیر معقول را در دل ماندگار می‌ کند و زندگی را تلخ و آرامش را از بین می ‌برد.

در تعالیم دینی ما، جمع آوری مال و سرمایه و پس انداز، اگر با هدف ایثار و خدمت به مردم برای نیل به رضای خدا، و یا برای نیکوکاری و احسان به دیگران؛ نیز به منظور بی نیازی از مردم و حفظ مناعت طبع خود باشد، مورد تأیید است.

آنچه از نظر اسلام مردود و از مصادیق آرزوهای دراز بوده، تکاثر است؛ یعنی مسابقه در کثرت و فزونی مال. بدیهی است که بسیاری از ثروت اندوزی ها انگیزه ای جز آرزوهای شیطانی کبر و غرور ندارد؛ از این رو پس اندازهایی که از روی تفاخر و تکاثر فراهم آید، مایه غفلت و غرور انسان خواهد شد و دین اسلام نسبت به آن نظر منفی دارد.

گفتنی است که اسلام مخالف رفاه و آسایش نیست، اما این رفاه تا جایی مورد تأیید است که تکیه گاه های معنوی در پرتو رفاه طلبی ویران نشود. تلاش های مادی تا جایی پسندیده است که تلاشگر مسلمان بتواند از اسباب و لوازم مادی به منعم حقیقی و شکر نعمت هایش برسد.

پاسخ تفصیلی در ادامه مطلب...

 
 
تمام مقصد ما مکتب ماست
برچسب‌ها: <-TagName->
 
  • پنج شنبه 4 آبان 1391برچسب:apple,ipad, - 1:32
  • دسته بندی : <-PostCategory->
  • نویسنده: وحید عبداالله زاده

 تیم کوک -- مدیر عامل اپل -- و همکارانش مطابق معمول آنچه در مراسم معرفی محصولات اپل تا کنون شاهد بوده ایم، در روز 23 اکتبر 2012 (2 آبان 1391) در کنار رونمایی از آخرین دستاوردهای این کمپانی به ارائه آمار و ارقام گوناگونی پرداختند.

 

تمام مقصد ما مکتب ماست
برچسب‌ها: <-TagName->
 
  • پنج شنبه 4 آبان 1391برچسب:apple,ipad, - 1:17
  • دسته بندی : <-PostCategory->
  • نویسنده: وحید عبداالله زاده

 در شرایطی که تنها هفت ماه و نیم از رونمایی نسل سوم تبلت آی پد می گذشت و اکثر تحلیلگران و کارشناسان بر این باور بودند که اپل در مراسم روز 23 اکتبر 2012 (2 آبان 1391) تنها آی پد مینی را به عنوان تبلت جدید خود معرفی می کند، این کمپانی معادلات معمول را بر هم زد و به معرفی نسل چهارم آی پد نیز پرداخت. بدین ترتیب به نظر می رسد که اپل می خواهد با نفسی تازه به جدال موج جدید تبلت های اندرویدی و تبلت های سرفیس مایکروسافت برود.

تمام مقصد ما مکتب ماست
برچسب‌ها: <-TagName->
 
  • سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:, - 22:56
  • دسته بندی : <-PostCategory->
  • نویسنده: مهدی جعفری

کاخ‌سفید: «اوباما» آماده مذاکره با ایران است.

خبرگزاری فارس: سخنگوی کاخ سفید از آمادگی رئیس‌جمهور این کشور برای مذاکره با ایران درباره برنامه هسته‌ای تهران خبر داد.

خبرگزاری فارس: کاخ‌سفید: «اوباما» آماده مذاکره با ایران است

 

 

 

 

 

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید گفت «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا آماده است تا گفت‌وگوهایی دوجانبه با ایران درباره برنامه هسته‌ای‌اش داشته باشد؛ اما تاکید کرد آمریکا [هنوز] هیچگونه مذاکره‌ای را برنامه‌ریزی نکرده است.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، ادامه داد: ما آماده انجام مذاکرات دوطرفه هستیم اما هیچ برنامه‌ریزی‌ای در این باره نکرده و هنوز هیچ توافقی با ایران برای انجام این مذاکرات نداشته‌ایم.

تمام مقصد ما مکتب ماست
برچسب‌ها: <-TagName->
 

  دانلود Adventures Of Shuggy v1.7.0 بازی فکری و ماجرایی

Adventures Of Shuggy یک بازی بسیار جالب و سرگرم کننده می باشد که شما می توانید از سایتدریافت کنید. داستان این بازی مربوط به شخصیتی بنام Shuggy می باشد که در یک قصر پر از زامبی , اجنه , غول و روبات گیر افتاده است. در این بازی شما در قالب Shuggy ایفای نقش می کنید و بر تمامی مشکلات و دشواری ها غلبه خواهید کرد. این بازی جالب در ابتدا شاید ساده به نظر برسد اما وقتی در جریان بازی قرار خواهید گرفت خواهید دید که بسیار مهیج می باشد. چرا که در طول بازی شما به 100 اتاق مختلف سر خواهید زد که در هر کدام از این اتاق ها دشواری ها و دشمنان خاصی در انتظار شما هستند. شما در جریان بازی باید تمامی اشیاء سبز رنگ و نورانی بازی را بخورید و با خوردن تمامی آنها قدم به مراحل بعدی بگذارید. نکته جالب این بازی در این است که در بعضی از مراحل موانعی در مسیر شما قرار می گیرد که شاید فکر کنید دیگر نمی توانید بازی را ادامه دهید و هیچ راهی برای عبور از این موانع وجود ندارد. در چنین مواقعی می توانید از قابلیت چرخش استفاده کنید و کل صفحه بازی را آنقدر بچرخانید تا بتوانید براحتی از آن مسیرها عبور کنید. یا در بعضی از مراحل می توانید از قابلیت چند تایی شده استفاده کنید و چند Shuggy را بصورت همزمان در بازی داشته باشید.
جهت دانلود و خواندن توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمایید ...
تمام مقصد ما مکتب ماست
برچسب‌ها: <-TagName->
 

 
دانلود WinX HD Video Converter Deluxe 3.12.4 build 20121019 نرم افزار تبدیل فرمت های ویدیویی

WinX HD Video Converter Deluxe یک نرم افزار فوق العاده قدرتمند در زمینه تبدیل فرمت های ویدیویی می باشد. شما با استفاده از این نرم افزار که برای شما آماده کرده است قادر خواهید بود تا تمامی فرمت های مختلف و حتی ویدیوهای HD و با کیفیت بسیار بالا را نیز به دیگر فرمت های محبوب تبدیل کنید. همچنین شما می توانید فایلهای صوتی را از درون فیلم استخراج کنید و سپس با فرمت های رایج صوتی ذخیره کنید. همچنین شما می توانید اقدام به برش ویدیوهای مورد نظر کرده و سپس بر روی  آنها جلوه های ویژه قرار دهید و تمامی پارامترهای مربوط به ویدیوها مانند اندازه ویدیو , فریم ریت , وضوح تصاویر و... را نیز تغییر دهید. شما می توانید فرمت های رایج ویدیویی مانند AVI, MP4, FLV, AVC, MPEG, WMV, MOV را به یکدیگر تبدیل کنید , فرمت های HD مانند HD AVI, HD MP4, HD MPEG, HD TS, HD WMV, MOV HD and HD YouTube را به دیگر فرمت های ویدیویی تبدیل کنید. همچنین این نرم افزار قابلیت پشتیبانی از Blu-Ray, M2TS, BDAV را دارد و می تواند ویدیوهای تبدیل شده را برای اجرا در دستگاه های iPhone, IPOD, iPad, Apple TV, Apple TV HD, PSP, PS3, HD PS3, Xbox HD, Zune, Zune HD, PDA, Blackberry, ZEN  بهینه سازی کند. 
جهت دانلود و خواندن توضیحات تکمیلی به ادامه مطلب مراجعه فرمایید ...
تمام مقصد ما مکتب ماست
برچسب‌ها: <-TagName->
 
  • سه شنبه 2 آبان 1391برچسب:, - 22:43
  • دسته بندی : <-PostCategory->
  • نویسنده: مهدی جعفری

   دانلود تریلر پارسی Assasins creed III
|تریلر پارسی بازی  Assasins creed III ، اختصاصی میهن دانلود  |
|
سرپرست دوبلاژ و گویندگان : مجتبی ایزدی|
|دوبله از رسانه |

یکی از نکات جالبی که می توان درباره Assassin's Creed III به آن اشاره کرد، این است که قهرمان بازی می تواند به شکلی بسیار خوب از محیط اطرافش استفاده کند. شرایط آب و هوا در بازی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و طبیعت در پیشبرد بازی کمک زیادی به بازیکنان خواهند کرد. همچنین حیوانات وحشی هم دیگر دشمنانی هستند که باید با آن ها مبارزه کنید. کانر کنوی (Connor Kenway) یک قاتل است، اما طبیعت وحشی بازی نشان می دهد که قاتلی ماهرتر از کانر است. کانر در دنیای این بازی کارهای زیادی می کند و حرکات مختلفی انجام می دهد. البته دنیای این بازی، سرزمین اجدادی اوست و به همین دلیل او می داند که به چه صورت باید در این شرایط نجات پیدا کرد.
تمام مقصد ما مکتب ماست
برچسب‌ها: <-TagName->
 
  • دو شنبه 1 آبان 1391برچسب:, - 19:44
  • دسته بندی : <-PostCategory->
  • نویسنده: مهدی جعفری

 انجمن همنشینی سایت با امکانات فوق العاده و امکان درج مطالبتان در انجمن،گفتگو،مشاوره همراه با ارتباط تصویری و امکانات دیگر ساخته شده است.

شما میتوانید مطالب مختلفی را را در انجمن به اشتراک گذارید.

برای شروع به انجمن وارد شوید.

Forums

تمام مقصد ما مکتب ماست
برچسب‌ها: <-TagName->
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 44 صفحه بعد

لینکستان

 

درباره ما


مهدی جعفری ٍ به سایت ریاضی مکتبی خوش آمدید. برای امکانات بیشتر در سایت عضو شوید. باتشکر مدیریت سایت و تیم VMM
ایمیل : mahdijafari1996@yahoo.com


آمار وبلاگ:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 2063
بازدید کل : 190059
تعداد مطالب : 345
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1

پرچم